W czwartek, 16 marca br. w sali konferencyjnej Centrum Kultury w Grodzisku Mazowieckim (pod wspólnym szyldem z IPN „Przystanek Historia”) odbyły się kolejne zajęcia dla młodzieży, przygotowane przez pracowników Oddziałowego Biura Edukacji Narodowej IPN w Warszawie.
Edyta Gula przeprowadziła warsztaty pt. Zbrodnia Katyńska – Z. Herbert Guziki, w ramach projektu edukacyjnego IPN „Historyczne konteksty lektur szkolnych”. Natomiast Marcin Łaszczyński poprowadził zajęcia „Dziś, jutro, pojutrze, czyli pod okupacją” z cyklu „Rogate dusze. Młodzież polska wobec przełomów politycznych
***
Historyczne konteksty lektur szkolnych
Lektury szkolne nie zawsze są łatwe w odbiorze, często barierą w zrozumieniu i zinterpretowaniu ich treści jest nieznajomość kontekstu historycznego. Podczas proponowanych zajęć uczniowie zdobywają wiedzę na temat wydarzeń historycznych związanych z treścią lektury i wykorzystują ją w pracy nad tekstem literackim. Tematyka zajęć zgodna jest z podstawą programową kształcenia ogólnego z języka polskiego i historii, a także z celami lekcji wychowawczych. Zajęcia trwają 90 minut i są adresowane do uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Lekcje mogą być prowadzone w szkole lub Centrum Edukacyjnym im. Jana Kurtyki „Przystanek Historia” przy ul. Marszałkowskiej 21/25.
Informacje i zgłoszenia
Edyta Gula, tel. (22) 860 70 47, e-mail: edyta.gula@ipn.gov.pl
***
Rogate dusze. Młodzież polska wobec przełomów politycznych
Projekt skierowany do uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Uczniowie zapoznają się z postawami przyjmowanymi przez młodzież w trakcie przełomowych wydarzeń historycznych oraz uświadamiają sobie fakt, iż jest ona trwałym składnikiem procesów historycznych i może te procesy świadomie kształtować. Cykl obejmuje pięć półtoragodzinnych spotkań, które składają się z dwóch części: wykładowej i warsztatowej.
Informacje i zgłoszenia:
Marcin Łaszczyński, tel. (22) 860 70 49, marcin.laszczynski@ipn.gov.pl