Nawigacja

Aktualności

„Gra Szyfrów” – Otwock, 24 października 2022

W poniedziałek 24 października 2022 r. na Skwerze Witolda Pileckiego pojawiła się „Gra szyfrów” – projekt gamingowy przygotowany jako gra FPP (first person perspective), składająca się z trzech misji, opisujących przebieg wojny polsko-bolszewickiej oraz wpływ polskiej kryptologii na jej zwycięski finał.

Każdy z uczestników mógł złamać bolszewickie szyfry i zniszczyć sowiecki pociąg pancerny. Dziesiątki młodych osób miało okazję wcielić się w autentyczne postacie żołnierzy wojny polsko-bolszewickiej z 1920 roku, uruchomić skomplikowane urządzenia komunikacyjne sprzed 100 lat i uratować Europę przed komunistycznym zniewoleniem.

Rozwiązania zastosowane w grze powstały na bazie materiałów źródłowych lub zostały dokładnie odwzorowane z historycznych eksponatów. […] Ta pierwszoosobowa gra 3d z elementami skradania oraz rozbudowanymi zagadkami wprowadza gracza w świat wojny, która zdefiniowała Europę. Jej fabuła rozpoczyna się pod koniec 1920 roku, kiedy to toczy się walka o Korosteń – kluczowy węzeł kolejowy oraz bazę techniczno-zaopatrzeniową.

W otwarciu mobilnej wystawy udział wziął zastępca dyrektora warszawskiego Oddziału IPN Zbigniew Siedlewski i Prezydent Otwocka Jarosław Margielski.

Równolegle były prowadzone zajęcia edukacyjne dla uczniów szkół podstawowych w oparciu o komiksy historyczne IPN „Srebrni na szlakach Bitwy Warszawskiej 1920 r.” i „Bitwa Warszawska 1920” i dla licealistów o Armii Ochotniczej i udziale młodzieży w wojnie polsko-bolszewickiej.

 

Po inauguracji w dniach 14-16.09.2022 na terenie Sejmu RP, wystawa mobilna wyruszyła w trasę po Polsce.

Łącznie wystawa odwiedzi 20 miast w całej Polsce, gdzie mieszkańcy, w szczególności młodzież, będą mogli za darmo zapoznać się z ,,Grą Szyfrów”. W każdym mieście wystawa będzie gościć jeden dzień. Finał projektu odbędzie się 28.10. w Głogowie. 

Celem organizatorów wystawy mobilnej jest umożliwienie jak największej liczbie osób zainteresowanych, bezpośredniego zapoznania się i doświadczenia możliwości edukacyjno-rozrywkowych, oferowanych przez współczesne nowe technologie. Warto podkreślić, że „Gra Szyfrów” jest częścią projektu MEiN pt. „Gry w edukacji” i została wpisana do programu nauczania jako treści rekomendowane. 

Wszystkie informacje o trasie mobilnego showroomu dostępne są tutaj: Inauguracja mobilnej wystawy - Biuro Nowych Technologii (ipn.gov.pl).

 

 

 

 

do góry